تولیدی ورزشی نیار اسپرت

چگونه یک فوتبال دستی خوب و ایده آل بخریم؟

چگونه یک فوتبال دستی خوب بخریم؟

راهنمای خرید فوتبال دستی :

مشخصات یک میز فوتبال دستی خوب و مناسب چیست؟

یک میز فوتبال دستی خوب باید دارای مشخصات ذیل باشد:

بدنه میز فوتبال دستی :

 مهمترین مشخصه یک میز فوتبال دستی مناسب و خوب ، لق و جدا نشدن بدنه میز است ، شاید بتوان این عیب را به کج بودن شاسی خودرو تشبیه کرد که قیمت یک خودرو خوب را به شدت کاهش میدهد . اگر یک میز فوتبال دستی از قسمت بدنه لق باشد و با حرکت میله فوتبال دستی قسمت های مختلف بدنه تکان بخورد به تناسب آن حرکت توپ تحت تاثیر لقی بدنه به سادگی منحرف شده و مانع اجرای دریبل و باعث اختلال در بازی می شود . میز های فوتبال دستی که در نیار اسپرت عرضه می گردند علاوه بر این که با تکنیک های نجاری دو یا چند قسمت به صورت ماهرانه به یک دیگر متصل می شوند همچنین جهت اتصال های محکم تر چندین مسواره ، پایه های اتصال L و پیچ و مهره های متعدد و مخصوص چوب و فراورده های چوبی نیز استفاده می گردند.

جنس زمین بازی میز فوتبال دستی:

ایده آل ترین جنس برای زمین بازی فوتبال دستی کف ام دی اف ملامینه و یا نئوپان روکش ملامینه و یا لمینت سرد می باشد چرا که حد وسط سر خوردن و کند بودن را داراست یا به زبان ساده تر هنگام دریبل کردن، توپ زیر پا ثبات دارد و هم اینکه موقع شوت زدن توپ با سرعت شلیک میشود . اما برخی فروشگاه ها اقدام به فروش فوتبال دستی هایی می کنند که زمین بازی آنها با اینکه ام دی اف و یا نئوپان هست اما مهمتر از همه روکش از جنس کاغذ چسبی روی ورق زمین بازی تعبیه شده است که پس از مدتی استفاده روکش کاغذ پاره پاره شده و حالت بسیار نامناسبی پیدا می کنند. راه تشخیص این مدل زمین بازی براق بودن آن است و معمولاً به رنگ سبز است.

فرم پای آدمک فوتبال دستی:

فرم پای آدمک فوتبال دستی باید به گونه ای باشد که مانع اجرای تکنیکهای بازی نگردد به طور کلی در هر حالت فرضی باید بخشی از پای آدمک نسبت به زمین یک سطح موازی تشکیل بدهد تا توپ مابین دو سطح قرار گیرد. در آدمکهای قدیمی که پای آنها بصورت هفت فارسی است این امکان برای بازیکن فراهم نیست .

نحوه بسته شدن آدمک فوتبال دستی به میله:

آدمک به دو روش "پیچ و مهره" و "پین" قابل نصب بر روی میله می باشد. در روش پیچ و مهره، آدمک بر روی میله قدری جای بازی دارد ولی در روش پین آدمک بر روی میله ثابت می شود. آدمک های "پینی" فقط فوتبال دستی تورنادو تورنومنت 3000 فراز (Tornado tornoment 3000) ، فوتبال دستی فایربال 2017 و 2016 (S19 المپیک) و فوتبال دستی تورنادو کلاسیک فراز دارا می باشند.

جنس توپ فوتبال دستی:

 یکی از تاثیرگزارترین پارامترها بر روی بازی است. توپ اصلی دارای قیمتی در حدود یکصد هزار تومن میباشد و این قیمت به خاطر دارا بودن خاصیت حد وسط بین جهندگی و ایستایی در این نوع توپ است. به زبان ساده تر نه آنقدر نرم است که بازی رو کند نماید و نه آنقدر سخت است که از زیر پا فرار کند.

توپ اصلی فایربال مخصوص مسابقات

پایه میز فوتبال دستی :

پایه میز فوتبال دستی در حالت کلی به دو صورت پایه ثابت یا پایه تاشو ایستاده می باشد.

 پایه تاشو برای یک میز فوق حرفه ای مناسب نیست. ولی به علت اینکه فوتبال دستی پایه ثابت فضای زیادی را در صورت بلا استفاده بودن اشغال می کند و در زندگی امروزی با توجه به این مسئله و همچنین سهولت در انتقال میز به مکان های دیگر  برای بازیهای تفریحی مناسب است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پایه تاشو و ثابت مقاله فوتبال دستی پایه تاشو بهتر است یا پایه ثابت ؟ را بخوانید

یک میز حرفه ای و یه میز تفریحی میتوانند اختلاف  قیمت چند برابری نسبت به هم داشته باشند . با توجه به دو نکته کیفیت و قیمت میتوان یک میز مناسب را انتخاب و خریداری نمود.

فدراسیون جهانی فوتبال دستی ( ITSF ) که مقر آن در کشور فرانسه میباشد میز فایربال را به عنوان میز رسمی برای مسابقات بین المللی برگزیده است و قیمت آن در داخل کشور بالای 16/000/000 تومان است . میز فوتبال دستی فایربال با قیمت حدود یک چهارم طرح فایربال اصلی است و 95 درصد مشخصات میز اصلی را داراست.

پایه ها و ته پایه های یک میز فوتبال دستی ایده آل باید بیشتر سطح تماس با زمین و تعادل مناسبی داشته باشند.

رنگ پایه میز فوتبال دستی باید الکترواستاتیک و کوره ای باشد تا مقاومت لازم را در برابر ساییدگی ، گرما و سرما از خود نشان دهد.

 

انواع بوش بدنه فوتبال دستی :

بوش فایربال ، بوش بلبرینگی ، بوش بلبرینگی بسته ، بوش ضدسایش ، بوش آهنی ، بوش پلاستیکی

بوش فایربال :

این مدل بوش مقاوم ترین بوش برای فوتبال دستی است از این جهت برای فوتبال دستی های باشگاهی و یا به درخواست برخی مشتریان برای فوتبال دستی های خانگی هم گذاشته شده است بوش فایربال از چهار تیکه تشکیل می شود که در هنگام بستن به هیچ عنوان به بدنه پیچ نمی شود که این خود مزیت بزرگی برای فوتبال دستی است زیرا در هنگام تعویض در صورت خرابی به بدنه آسیب وارد نمی شود بعنوان مثال روی فوتبال دستی مدل S15 المپیک و مدل S19 فایربال المپیک استفاده شده است.

بوش فایربال فوتبال دستی

بوش بلبرینگی :

بوش بلبرینگی از سه قسمت تشکیل شده و قسمت بیرونی آن از جنس آلومینیوم ساخته شده است همین دلیل ظاهر زیبایی به فوتبال دستی میدهد علاوه بر این ظاهر زیبا بعلت وجود بلبرینگ در داخل بوش ، میتوان چرخش راحت میله ها را در فوتبال دستی تجربه کرد. این مدل بیشتر برای کاربری خانگی طراحی شده اما برای کاربری باشگاهی نیز میتوان استفاده نمود. بعنوان مثال روی فوتبال دستی مدل S5 المپیک و مدل S20 المپیک استفاده شده است..

بوش بلبرینگی فوتبال دستی

بوش بلبرینگی فضای باز :

این مدل بوش فقط در فوتبال دستی های فلزی مخصوص فضای باز (مدل s9 فلزی) استفاده شده است .

بوش ضدسایش :

این مدل بوش از پلاستیک سخت ساخته شده است و دوتکه می باشد این بوش با پیچ خودکار به بدنه فوتبال دستی پیچ می شود. این بوش بعلت اینکه به بدنه پیچ می شود بدنه را سوراخ میکند و در صورت خرابی بوش باید جای دیگری از بدنه در همان محور دایره قبلی سوراخ شده پیچ شود این مدل بوش توصیه نمی شود.

بوش آهنی :

بوش آهنی از دارای دو تکه می باشد و با پیچ خودکار به بدنه فوتبال دستی پیچ می شود. این بوش بعلت اینکه به بدنه پیچ می شود بدنه را سوراخ میکند و در صورت خرابی بوش باید جای دیگری از بدنه در همان محور دایره قبلی سوراخ شده پیچ شود.

بوش پلاستیکی :

این بوش شامل دو تکه است که بصورت فشاری داخل فوتبال دستی جایگذاری می شود فوتبال دستی مدل St9 فراز از این بوش استفاده شده است.

بوش پلاستیکی فوتبال دستی

میله فوتبال دستی :

در حالت کلی میله فوتبال دستی به سه نوع زیر تقسیم بندی می شوند :

 میله توپر آبکاری کروم ، میله توپر گالوانیزه و میله توخالی آبکاری کروم

تولیدی نیار اسپرت موارد فوق را دقیقا در مشخصات هر فوتبال دستی قید نموده است.

فرق آبکاری کروم و گالوانیزه :

آبکاری گالوانیزه کدر می باشد ولی کروم براق است و علاوه بر ظاهر زیبا از میله در مقابل زنگ زدگی محافظت می کند.

 

مشاوره رایگان تولیدی نیار اسپرت

تولیدی نیار اسپرت فوتبال دستی میز پینگ پنگ بیلیارد ایرهاکی  تولیدی نیار اسپرت فوتبال دستی میز پینگ پنگ بیلیارد ایرهاکی

شماره تماس تولیدی نیار اسپرت 09125661147

منبع : نیار اسپرت