تولیدی ورزشی نیار اسپرت

نحوه نگهداری و تعمیر میز بیلیارد

نحوه نگهداری و تعمیر میز بیلیارد :

 شما باید در حفظ و نگهداری میز بیلیارد تان برای افزایش عمر و کیفیت بازی آن تلاش کرده و اقدامات زیر را انجام دهید ، مراقبت منظم از میز بیلیارد بسیار مهم است زیرا بدون شک یکی از جالب ترین وسایلی است که می توانید در خانه داشته باشید. با در نظر گرفتن این موضوع ، تعمیر و نگهداری ساده هفتگی یا دو هفته‌ای کلید حفظ میز بیلیارد شما برای سال‌های آینده است.

فروش و تعمیر و نگهداری میز بیلیارد

 مراقبت پیشگیرانه منظم شامل انجام اقداماتی برای جلوگیری از آسیب دیدن میز بیلیارد است. اقدامات ساده از قبل می تواند به ماندگاری میز شما کمک کند و از تعمیرات پرهزینه جلوگیری کند. در اینجا چند راه ساده برای جلوگیری از استهلاک زودرس میز شما وجود دارد.

 1-برای جلوگیری از خراب شدن پارچه و جمع شدن گرد و غبار، روی میز بیلیارد خود را در صورت عدم استفاده با روکش یا کاور مخصوص بپوشانید .

 2-در هر حالت چه با میز بازی میکنید یا نمی کنید به آن تکیه ندهید ، ممکن هست با انداختن وزن روی میز بیلیارد ، آن را از تراز خارج کرده و سنگ ها جابجا شوند.

 3-از میز بیلیارد بعنوان جایی برای گذاشتن لیوان و مایعات استفاده نکنید زیرا ممکن است مایعات روی پارچه زمین بازی ریخته و منجر به تغییر رنگ و بدبویی آن شود.

 4-میز بیلیارد را مانند سایر وسایل خانه باید تمیز کرد می توان از بُرس مخصوص ماهوت جهت فرم دادن و تمیز کردن آن از گرد و غبار ، گچ و سایر ذرات و بعد از آن از جاروبرقی جهت حصول نتیجه نهایی بهره برد.

 5-پیچ و مهره های میز بیلیارد بعد از مدتی استفاده ممکن است شُل شود حتماً پیچ و مهره ها را سفت کرده تا از لق شدن و گشاد کردن جاپیچ ها جلوگیری کنید.

 اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید از قبل برای محافظت از میز خود در برابر آسیب انجام دهید. بدانید که هر چه بیشتر میز بیلیارد را سرویس و تمیز کنید، آسیب کمتری در طولانی مدت به آن وارد می شود. هر قسمت از میز نیز باید به طور متفاوتی مراقبت شود، زیرا قطعات از مواد مختلفی ساخته شده اند و عملکردهای متفاوتی دارند.

 6- میز بیلیارد نصب شده را بدون نصاب بیلیارد اصلاً جابه جا نکنید .

 

شار بیلیارد نیار اسپرت

مراقبت از اسکلت و باند میز بیلیارد :

 باند و اسکلت میز بیلیارد سنگ ها را نگه می دارد و معمولاً از چوب روس یا راش ساخته می شود.

 برای تمیز کردن سطوح چوبی از یک پارچه ای که رطوبت بسیار کمی دارد و بدون هر گونه مایع شستشو است استفاده کنید. به هیچ عنوان از وایتکس و مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه ها استفاده نکنید زیرا موجب تغییر رنگ  و آسیب به رنگ میز بیلیارد می شود.

 میز بیلیارد را نباید در فضای باز و در مجاورت آفتاب و باران قرار داد زیرا آفتاب به مرور و باران و برف بصورت فوری باعث آسیب به میز می شود.

 

مراقبت از پارچه میز بیلیارد :

 گرد و غبار و ذرات گچ به راحتی در پارچه بیلیارد جمع می شوند و یکپارچگی ماهوت درهم می ریزد و همچنین پارچه را پاره یا سوراخ میکند. رسیدگی به پارچه میز بیلیارد در واقع بسیار ساده و سرراست است. حتی اگر بار اول شماست ، می‌توانید مراحل زیر را برای افزایش طول عمر ماهوت میز بیلیاردتان انجام دهید.

برس و ماهوت میز بیلیارد

 هر دفعه که خانه خود را تمیز می کنید، پارچه را بُرس بزنید و به آرامی جاروبرقی بکشید.

 توپ های بازی را در یک جعبه جمع کنید یا داخل مثلث بریزید تا از ساییدگی پارچه و چرخش بی مورد آن ها جلوگیری کنید.

 برای تمیز کردن گچ خورد شده اضافی که روی ماهوت ریخته باید از یک پارچه گرم و مرطوب استفاده کرد.

 ماهوت را زیاد جاروبرقی نکشید زیرا آن را از سنگ جدا می کند و برآمدگی ایجاد می شود.

 از کاور روی میز بیلیارد برای جلوگیری از کثیف شدن و تجمع ذرات استفاده کنید.

 

مراقبت از پاکت یا لوزهای میز بیلیارد:

 لوزهای یک میز بیلیارد، توپ های بیلیارد را نه تنها زمانی که گل می زنید، بلکه زمانی که از میز استفاده نمی کنید، در خود جای می دهد.

 1-روی لوزهای میز بیلیارد تکیه نزنید یا ننشینید

 2-توپ ها را به طور مساوی در پاکت ها قرار دهید زیرا وزن زیاد در یک لوز می تواند آن را از میز جدا کند.

 3-برای محافظت از پاکت ها ، مرتباً بررسی کنید که آیا پیچ و منگنه‌ای از پاکت به بدنه شل نشده باشد.

 4-از یک پارچه مرطوب با مواد شوینده ضعیف برای پاک کردن پاکت ها و از یک پارچه تمیز نرم برای خشک کردن استفاده  کنید. از قرار دادن مایعات در نزدیکی پاکت ها خودداری کنید، زیرا می توانند به راحتی لکه بردارند.

 

مراقبت از لوازم میز بیلیارد :

 برای نگهداری چوب های بیلیارد باید آن ها را روی جاچوبی مربوطه یا روی ماهوت به  صورت 7 یا 8 قرار دهید . جاچوبی ها به دو صورت دیواری و زمینی تولید می شوند. شار یا توپ های میز را همیشه داخل مثلث قرار دهید.

لوازمی ماننده سرچوب ، گچ  رست را در کشو کمد قرار داده تا گم نشوند.

برای بازدید بیلیارد ها بهمراه قیمت تمامی اندازه های آن به دسته بندی بیلیارد مراجعه کنید یا تماس بگیرید.

تلفن تماس تولیدی نیار اسپرتتلفن تماس تولیدی نیار اسپرت

تولیدی نیار اسپرت فوتبال دستی میز پینگ پنگ بیلیارد ایرهاکی

منبع : نیار اسپرت